vineri, 20 august 2010

Profetul

Am terminat ce am început cu mine
Poezia chivernisită e depaşită, obosită
Nici proza nu mai e mare lucru
Dar poezia e mult mai de porc
(Doar muzica, mai ales de film, e de bază
Filmul e de bază, omul de vază - Wazaaa!!!)
Daca poţi, scrie totuşi în engleză
Scrie fără tarkovskisme dacă poţi
Scrie fără inimă şi fără vis
It does look great, man! Looks great!

Dezbracată în poiată, poezia contemporană
Zice că-i face plăcere să facă ce i se cere
Nu discerne, publicul cere o veste - ea are mere
Nu are vestă, nici răbdare, ci pere şi mere
Cerne şi alergă, aleargă, aleargă
Beware! - vibraţia se subînţelege -
Eu nu am decât tăcerea de pe fundul oceanului
De pe fundul paharului, atât de mare tăcerea
Curcubeului lentilei ocheanului publicului
Prismatic leneş rătăcit, suficient şi hilar



Tac cu glasurile surorilor sutelor de personaje
Trilogia sofocliană albastră, antitrinitariană
Trebuie citită neaparat cu accent englezesc, nu rusesc
Zic adio lui Derek Riggs, nu ştiţi despre cine vorbesc
Pe strada mea nu mai sunt supermarketuri
Poeţii trebuie să apară şi să pară ce nu sunt
Coaste sofisticate... scrie şi tu în engleză
Ce te costă? Arta pentru artă te face poet
Şi tu ştii ce e poezia, ai publicat
Un volum cu foi albe sau aşa mi s-a părut

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu